Klagomålshantering

Har du klagomål på förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet eller grundskolan? Om vår verksamhet inte motsvarar dina förväntningar eller om du eller ditt barn är missnöjda med något, kan du kontakta oss. Det är viktigt för vårt fortsatta förbättringsarbete. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra verksamheter!

1. Kontakta verksamheten

Har du klagomål på något i förskolan, fritidshemmet eller skolan bör du i första hand vända dig till personalen. Kontakta exempelvis ansvarig förskollärare eller lärare. Tycker du inte att du får rätt hjälp eller gehör kan du istället vända dig till rektorn. Du kan också vända dig direkt till rektorn om du anser att problemet är allvarligt.

2. Kontakta rektor

3. Kontakta huvudmannen -Stiftelsen Immanuel

Om du vill kan du vända dig direkt till huvudmannen. Hit vänder du dig också om du inte är nöjd med hur ditt klagomål hanterats av personal eller rektor. Om du vill ha en personlig återkoppling på ditt ärende behöver du lämna namn och kontaktuppgifter. Du har givetvis rätt att lämna klagomål anonymt. Du kan lämna ditt klagomål digitalt via mail till klagomal@immanuelskolan.se. Har du inte har möjlighet att skicka ditt klagomål via mail går det bra att skicka dem med post till följande adress: Stiftelsen Immanuel, Klagomål, Spelmansgatan 22, 784 35 Borlänge

4. Vad händer efter att du lämnat ett klagomål?

Vi kommer att kontakta dig gällande ditt klagomål inom 10 arbetsdagar. När ditt klagomålsärende avslutas får du ett skriftligt svar. Svaret kan ta upp till två månader eller ibland längre beroende på hur lång tid det tar att utreda ditt klagomål.

Om du valt att vara anonym så utreds och dokumenteras klagomålet, men ingen återkoppling kommer att ske.

5. Har du frågor om klagomålshanteringen?

Kontakta rektor alternativt huvudmannen.

Kontaktuppgifter:

Elin Åhman, rektor skola och fritids elin.ahman@immanuelskolan.se 070-482 27 04
Kerstin Carlsson Kerstell, rektor förskola, skolchef skola, förskola, fritids kerstin.ck@immanuelskolan.se, 070-429 58 88